INOKIM NORGE

Standard Garantibetingelser

Ingenting i disse garantibetingelsene påvirker dine juridiske rettigheter i henhold til Consumer Rights Act 2015 (også kjent som 'lovbestemte rettigheter'). Du kan også ha andre rettigheter i loven.

Vi gir 12 måneders garanti på alle nye Inokim elektriske scootere og sykler med følgende unntak:

  • Tap eller brudd på plastkomponenter som gass, ladeport, skjerm, lys, display og alle knapper og spaker
  • Lett bedervelige produkter som bremsesystemer, dekk og slanger, kabler, sikringer, grep, bremseklosser og gummistyring
  • Kommersiell bruk (med mindre det er leid av oss spesielt for dette formålet), privat utleie, konkurranse, off-road racing og tauing av gods
  • Upassende ridning eller voldelig behandling som fører til skade på maskinen [- se dokumentet "God bruk og vedlikehold"]
  • Vanninntrengning forårsaket av å ri gjennom ekstrem regn / dype vannpytter
  • komponenter som ikke ble levert av produsenten (Ikke-originale deler) og som er av dårligere kvalitet og / eller design.

Alle scootere og sykler krever regelmessige vedlikeholds- og sikkerhetskontroller, og vår garanti krever at kjøperen har en grunnleggende 6 månedlig servicesjekk hos et profesjonelt Inokim-godkjent elsykkel eller scooterservicesenter. Vi definerer profesjonelle som ethvert servicesenter som ansetter en tekniker som er opplært i henhold til følgende standarder: [sett inn vanlige opplæringsakkrediteringer].

Angrerett

Innen 14 dager

Hvis scooteren din utvikler en feil under normal bruk innen 14 dager etter mottakelse, vil vi tilby tilbakebetaling, reparasjon eller erstatning av scooter uten kostnad for kunden, forutsatt at scooteren ikke har blitt skadet, misbrukt eller endret. Vi vil snu reparasjonen innen 10 virkedager og refundere / bytte innen 5 virkedager etter inspeksjon av scooteren.

Innen 30 dager

Hvis scooteren din kommer skadet eller med en produksjonsfeil som forhindrer bruken av den, vil vi tilby full refusjon eller erstatning av scooter uten kostnad for kunden, forutsatt at den er ukjent og alle deler, manualer og emballasje er tilstede og uskadet. Vi vil gi tilbakebetaling eller erstatning innen 5 virkedager etter inspeksjon av den skadede eller defekte varen.

Etter 30 dager

Hvis scooteren din utvikler en feil etter 30 dager, vil vi tilby gratis reparasjon innen 7 virkedager fra inspeksjon hvis deler er på lager eller opptil 20 virkedager hvis deler må bestilles. Hvis feilen ikke kan repareres, vil vi tilby refusjon eller erstatning av scooter, forutsatt at scooteren ikke har blitt skadet, misbrukt eller endret. 

Returvarer vil bli sjekket for å sikre at de oppfyller kriteriene som er angitt i denne returpolitikken. Med tilbakebetaling kan vi trekke rimelige beløp fra kjøpet hvis produktet av våre Inokim-utdannede teknikere anses å ha blitt skadet, misbrukt eller modifisert, og for å ta hensyn til slitasje.